Naturalne sposoby na przyciemnienie włosów

13:39

Po krótkiej przerwie w pisaniu zapraszam Was na wpis dotyczący bardzo interesującego mnie ostatnio tematu, a mianowicie przyciemniania włosów naturalnymi sposobami. Już od jakiegoś czasu myślę nad małą zmianą koloru, jednak boję się że po użyciu farby stan moich włosów się pogorszy, postanowiłam więc spróbować coś zdziałać używając natury zamiast chemii. Zapraszam do lektury :)

(źródło http://ilovemyaddiction.pinger.pl/p/15 )

Płukanka kawowa
Zaparzamy czarną kawę, w czasie kiedy będzie stygła myjemy włosy tak jak zwykle, odsączamy nadmiar wody ręcznikiem lub bawełnianą koszulką i polewamy włosy wcześniej przygotowaną płukanką (możemy też moczyć włosy w misce). Po kilku minutach myjemy ponownie włosy i nakładamy odżywkę. 

Orzechy
5-6 rozłupanych orzechów razem z łupinami wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy przez około 20 minut co jakiś czas mieszając. Po ostudzeniu polewamy włosy, odciskamy je z nadmiaru wody i związujemy w koczek. Po ok. godzinie myjemy włosy szamponem i nakładamy ulubioną odżywkę.

Olej rycynowy
Ma właściwości wpływające na delikatne przyciemnienie koloru, najlepiej nałożyć go na włosy na noc i rano zmyć.

Pokrzywa
Dobrze działa również płukanka z liści suszonej pokrzywy - 3łyżki suszonych liści zalewamy 0,5l gorącej wody i przykrywamy do wystudzenia. Później wystarczy mieszankę odcedzić i polewać włosy otrzymaną płukanką. Nie myjemy później włosów. Delikatny efekt można zauważyć już po dwóch - trzech użyciach. 

Sok z czarnej rzepy
W sklepach możemy znaleźć też sok z czarnej rzepy, z którego regularnie robione płukanki też lekko zmienią kolor naszych włosów.

Płukanka z kory dębu
3 czubate łyżki kory zalewamy trzema szklankami wody i gotujemy do wrzenia. Gotujemy pod przykryciem od pięciu do dziesięciu minut, następnie studzimy. Płukankę wlewamy do miski i moczymy w niej włosy kilka minut, nie spłukujemy. 

Mam nadzieję że wielu z Was przydadzą się te informacje, ja sama mam zamiar wypróbować płukankę pokrzywą oraz kawą, zawsze lepsze to niż katowanie włosów chemiczną farbą ;) Próbowałyście któregoś z tych sposobów? 

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Ja wolała bym rozjaśnić naturalnie włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie próbowałam, ale słyszałam o orzechach i kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam jasne teraz, więc nie przyciemniam, ale faktycznie, sposobów jest wiele :)
    PS. Też powodzenia w stosowaniu Jantara, ja już mam za sobą 5 dni wcierania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować płukanki z pokrzywy i kawowej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A u mnie jakoś większość tych płukanek nie dala żadnych efektów, więc się zniechęciłam. Planuję zafarbować włosy dobrą henną, też zawsze lepiej niż farbą :)

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images